Trzeba być zupełnym ignorantem w sprawach rosyjskich by dziwić się temu zestawieniu i temu, że liderem jest Łada.
[O2] Trzęsawka silnika na wolnych obrotach
Zwiń
X
-
[O2] Trzęsawka silnika na wolnych obrotach
Witam
Mam taki objaw:
Na wolnych obrotach zaczyna telepać nieregularnie silnikiem. Raz bardzo delikatnie i niewyczuwalnie raz dość mocno. Wystarczy siedzieć w samochodzie, a silnik sobie chodzi.
Dobrze jest to wyczuwalne także podczas postoju na światłach.Nie jest to falowanie obrotów tylko tak jak by nieregularnie pracował.
Nie jest to uzależnione czy silnik jest zimny (zaraz po zapaleniu) czy gorący po kilkudziesięciu kilometrach. Także temperatura zewnętrzna nie ma znaczenia. Nie udało mi się powtarzalnie powiązać żadnych czynników zewnętrznych z objawem.
Kiedyś miałem wrażenie,że objaw ustępował jak wyłączałem klimatyzację, ale nie jest to powtarzalne i mam wrażenie przypadkowe.
Podczas jazdy nic niepokojącego nie czuć, samochód ładnie jedzie. Nie ma kłopotów z przyśpieszaniem czy dławieniem się silnika.
W sumie to nic takiego ale jak się wie i czuje to odczucie jest drażniące a nawet niepokojące czy nie doprowadzi to do jakiegoś większego uszkodzenia.
Serwis sobie nie poradził z problemem. Oni nie czują albo TTTM. Samochód po gwarancji.
Mogę porobić komputerem jakieś testy statyczne lub dynamiczne tylko za bardzo nie orientuję się gdzie i co zapuścić do testów. Błędów oprogramowanie nie wyrzuca.
Proszę o pomoc. Poradę. :P Może ktoś podobne objawy ma u siebie.
-
-
Zamieszczone przez Biszczuernestowski, a TSI ma koło dwumasowe ?
Informacje o KOLO ZAMACHOWE+DOCISK EOS GOLF JETTA PASSAT A3 - 2097821836 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2012-03-04 - cena 600 zł
Informacje o KOłO DSG VW PASSAT GOLF AUDI A3 SEAT LEON 1.4 TSI - 2065122796 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2012-02-03 - cena 1440 zł
Z powyższych linków wynika, że w TSI kolo dwumasowe może być
Komentarz
-
-
Samochód ma dopiero 30 kkm przebiegu i już dość dawno, ale nie pamiętam kiedy zaczęło trząść. Może było to 20 kkm. Trudno to zjawisko na forum opisać. Koło dwu-masowe (jakby było) zdechło by przy tak małym przebiegu ?
A jakby podczas trzęsawki wcisnąć sprzęgło gdy bieg jest na luzie to ewentualnie koło dwu-masowe odłączyło by się od silnika (ono jest w skrzyni ? czy przy silniku ?)
Objaw raczej wskazuje na zachwiania w silniku ale to nie są wyraźne "kopnięcia w fotel" tylko drgania całej karoserii ...
Ktoś kiedyś pisał chyba tutaj na forum o podobnym problemie ale nie mogę znaleźć
Komentarz
-
-
Nie wiem czy dobrze to rozszyfrowuję ale chyba mam od czasu do czasu coś podobnego. Ale ja mam w BKD sdumas i do tego mam DSG a i 200k przebiegu, więc powoli spodziewam się, ze to dwumas.
Ale w twoim wypadku to bardzo dziwne zachowanie, bo masz właściwe nowe auto!O2 skradziona - szukam nowej
Komentarz
-
-
golibroda,
U siebie też mam odczucia nieregularności działania silnika stojąc na luzie, ale nie od razu po zatrzymaniu tylko po paru, parunastu sekundach stania. Nie jest to kopanie w fotel ani trzęsienie budą ani widoczne falowanie obrotów, tylko delikatne odczucie dotyczące zmiany sposobu, trybu pracy silnika.
W sumie przyczyny mogą być różne, naturalne to mniej więcej np.:
- jakieś eko ustawienia silnika na luzie (podtrzymanie temperatury katalizatora?)
- zmiana dynamiczna obrotów minimalnych przy różnym zapotrzebowaniu na energię elektryczną. (przy okazji jak klima jest włączona to obroty minimalne są widocznie większe i faktycznie może tak być, że już nie ma tych drgawek)
- zamulony silnik, może wystarczy parę szybszych przebiegów po pełnej skali obrotomierza, aby silnik łatwiej pracował przy minimum.
- zużycie niektórych elementów, filtry, olej itp itd...Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez golibrodaSkrzynia manualna.
Zamieszczone przez golibrodaA drania są nieregularne i ciągłe. Nie są to pojedyncze kopnięcia. To tak jakby to porównać do silnika który ma zaraz zgasnąć i odpala się znowu, tylko,że w stopniu odczuwalnym bardzo delikatnym.
Najlepiej by było jakbyś porobił logi z pracy silnika na biegu jałowym to z nich by wyszło czy w czasie tych drgań coś się załącza bądź przestawia. I tu bym poprosił pozostałych forumowiczów o podanie tego co można logować tj. które grupy.
Ja bym przelogował wtryskiwacze, EGR, przepływomierz, klimatyzację, alternator, bo chyba tylko te elementy mają jakieś znaczenie przy przebiegach szybkozmiennych.
Komentarz
-
-
golibroda, witam w klubiepo przesiadce z zupełnie innej klasy auta do Octavi TSI też zauważyłem:
Zamieszczone przez golibrodaTo tak jakby to porównać do silnika który ma zaraz zgasnąć i odpala się znowu, tylko,że w stopniu odczuwalnym bardzo delikatnym.Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorrgolibroda,
.... tylko delikatne odczucie dotyczące zmiany sposobu, trybu pracy silnika.
- zamulony silnik, może wystarczy parę szybszych przebiegów po pełnej skali obrotomierza, aby silnik łatwiej pracował przy minimum.
- zużycie niektórych elementów, filtry, olej itp itd...
Co do zamulonego silnika to moze byc trop ... mój styl jazdy to raczej eko
Filtry, oleje, świeżutkie cały komplecik. Mają niecałe 1000 km
[ Dodano: Czw 10 Maj, 12 19:54 ]
Zamieszczone przez ernestowskiNajlepiej by było jakbyś porobił logi z pracy silnika na biegu jałowym to z nich by wyszło czy w czasie tych drgań coś się załącza bądź przestawia. I tu bym poprosił pozostałych forumowiczów o podanie tego co można logować tj. które grupy.
Ja bym przelogował wtryskiwacze, EGR, przepływomierz, klimatyzację, alternator, bo chyba tylko te elementy mają jakieś znaczenie przy przebiegach szybkozmiennych.
[ Dodano: Czw 10 Maj, 12 19:55 ]
Zamieszczone przez maselek2golibroda, witam w klubie po przesiadce z zupełnie innej klasy auta do Octavi TSI też zauważyłem:
A wracając do testów:
Jeśli TSI rzeczywiście ma dwumasę i to dwumasa trzęsie samochodem to czy po wciśnięciu sprzęgła powinno ustać ?
Od której strony zainstalowana jest dumasa ? Od strony silnika czy skrzyni biegów ?
Bo rozumując w ten sposób,że jeśli byłaby od strony skrzyni to rozłączając sprzęgło trzęsawka powinna ustać. Robiłem dziś test z wciskaniem sprzęgła gdy trzęsło i nic się nie zmieniało !!
Komentarz
-
-
Jeśli TSI rzeczywiście ma dwumasę i to dwumasa trzęsie samochodem to czy po wciśnięciu sprzęgła powinno ustać ?
Od której strony zainstalowana jest dumasa ? Od strony silnika czy skrzyni biegów ?
Bo rozumując w ten sposób,że jeśli byłaby od strony skrzyni to rozłączając sprzęgło trzęsawka powinna ustać. Robiłem dziś test z wciskaniem sprzęgła gdy trzęsło i nic się nie zmieniało !!
Koła zamachowe, jedno i dwumasowe, są montowane bezpośrednio na wale silnika, sprzęgło jest montowane na wale skrzyni biegów.
Niestety nie pamiętam czy u mnie te kopnięcia występowały po wciśnięciu sprzęgła, bo chyba tego nie sprawdzałem.
Jak już pisałem wcześniej u mnie silnikiem strasznie telepie podczas testów zaworu EGR. Podczas tych testów silnik najpierw nabiera obrotów, chwilę je utrzymuje a potem traci. Podczas tego tracenia obrotów silnik wpada w duże drgania. Więc jak pisałeś że jeździsz delikatnie to trzęsienie może być problemem EGR.
Pisałeś też o oddziaływaniu na drgania włączania układu klimatyzacji Ja ostatnio dość dużo siedzę w tematyce klimatyzacji i tam podczas robienia logów jest pozycja nazywająca "engine speed increase", z tego wynika, że klimatyzacja ma możliwość podniesienia obrotów silnika, jeśli potrzebuje mocy chłodzenia. Więc po podniesieniu obrotów silnika układ może się znajdować poza przedziałem rezonansowym i drgania nie będą występowały.
Niestety co do robienia logów to nie pomogę bo niewiele się znam, bo jestem dopiero początkującym. Musisz chyba troszkę sam poczytać na ten temat, bo jak widać nikt ze znających się nie zainteresował się tym tematem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ernestowskiJak już pisałem wcześniej u mnie silnikiem strasznie telepie podczas testów zaworu EGR. Podczas tych testów silnik najpierw nabiera obrotów, chwilę je utrzymuje a potem traci. Podczas tego tracenia obrotów silnik wpada w duże drgania. Więc jak pisałeś że jeździsz delikatnie to trzęsienie może być problemem EGR.
A z ta klimą to kiedyś jak wyłączyłem przy trzęsawce to trzęsawka ustała (może przypadek). Niestety nie udało i się tego powtórzyć. Klima chyba nie ma wpływu.
Komentarz
-
-
Dzięki, znam ten dokument.
Próbowałem wgryzać się w tą instrukcję, ale dla początkującego obsługa programu jest dość skomplikowana. Nie chciałbym nieopatrznie coś zmodyfikować w silniku. Zresztą nawet nie wiem jakie logi wykonać.
Może podpowiesz choć jedną procedurę pomiaru (logowania) krok po kroku. Oprogramowanie 10.6.4
Komentarz
-
-
Re: Trzęsawka silnika na wolnych obrotach
Zamieszczone przez golibrodaWitam
Mam taki objaw:
Na wolnych obrotach zaczyna telepać nieregularnie silnikiem. Raz bardzo delikatnie i niewyczuwalnie raz dość mocno. Wystarczy siedzieć w samochodzie, a silnik sobie chodzi.
Dobrze jest to wyczuwalne także podczas postoju na światłach.Nie jest to falowanie obrotów tylko tak jak by nieregularnie pracował.
Nie jest to uzależnione czy silnik jest zimny (zaraz po zapaleniu) czy gorący po kilkudziesięciu kilometrach. Także temperatura zewnętrzna nie ma znaczenia. Nie udało mi się powtarzalnie powiązać żadnych czynników zewnętrznych z objawem.
Kiedyś miałem wrażenie,że objaw ustępował jak wyłączałem klimatyzację, ale nie jest to powtarzalne i mam wrażenie przypadkowe.
Podczas jazdy nic niepokojącego nie czuć, samochód ładnie jedzie. Nie ma kłopotów z przyśpieszaniem czy dławieniem się silnika.
W sumie to nic takiego ale jak się wie i czuje to odczucie jest drażniące a nawet niepokojące czy nie doprowadzi to do jakiegoś większego uszkodzenia.
Serwis sobie nie poradził z problemem. Oni nie czują albo TTTM. Samochód po gwarancji.
Mogę porobić komputerem jakieś testy statyczne lub dynamiczne tylko za bardzo nie orientuję się gdzie i co zapuścić do testów. Błędów oprogramowanie nie wyrzuca.
Proszę o pomoc. Poradę. :P Może ktoś podobne objawy ma u siebie.
Mysle ze warto dodac stp do czyszczenia pompowtryskiwaczy 1 na 20kkm. Kosztuje ok 20-25zl a napewno nie zaszkodzi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Psycho Dad1.2 TSI nie ma koła dwumasowego
1.4 TSI nie ma koła dwumasowego
1.8 TSI ma koło dwumasowe
2.0 TSI ma koło dwumasowe
Nadal aktualna prośba jak zrobić dynamicznie logiaby zdiagnozować efekt czkawki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Psycho Dad1.2 TSI nie ma koła dwumasowego
1.4 TSI nie ma koła dwumasowego
1.8 TSI ma koło dwumasowe
2.0 TSI ma koło dwumasowe
a ktoś wie czy dwumasa "ciężko" pracuje przy hamowaniu silnikiem, czy też ona tłumi drgania tylko w 1 kierunku?Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
Komentarz