[O2] Trzęsawka silnika na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikee28
    Classic
    • 2010
    • 24

    [O2] Trzęsawka silnika na wolnych obrotach

    Trzeba być zupełnym ignorantem w sprawach rosyjskich by dziwić się temu zestawieniu i temu, że liderem jest Łada.
  • golibroda
    Rider
    • 2009
    • 530

    #2
    [O2] Trzęsawka silnika na wolnych obrotach

    Witam

    Mam taki objaw:

    Na wolnych obrotach zaczyna telepać nieregularnie silnikiem. Raz bardzo delikatnie i niewyczuwalnie raz dość mocno. Wystarczy siedzieć w samochodzie, a silnik sobie chodzi.
    Dobrze jest to wyczuwalne także podczas postoju na światłach.Nie jest to falowanie obrotów tylko tak jak by nieregularnie pracował.


    Nie jest to uzależnione czy silnik jest zimny (zaraz po zapaleniu) czy gorący po kilkudziesięciu kilometrach. Także temperatura zewnętrzna nie ma znaczenia. Nie udało mi się powtarzalnie powiązać żadnych czynników zewnętrznych z objawem.

    Kiedyś miałem wrażenie,że objaw ustępował jak wyłączałem klimatyzację, ale nie jest to powtarzalne i mam wrażenie przypadkowe.

    Podczas jazdy nic niepokojącego nie czuć, samochód ładnie jedzie. Nie ma kłopotów z przyśpieszaniem czy dławieniem się silnika.

    W sumie to nic takiego ale jak się wie i czuje to odczucie jest drażniące a nawet niepokojące czy nie doprowadzi to do jakiegoś większego uszkodzenia.

    Serwis sobie nie poradził z problemem. Oni nie czują albo TTTM. Samochód po gwarancji.

    Mogę porobić komputerem jakieś testy statyczne lub dynamiczne tylko za bardzo nie orientuję się gdzie i co zapuścić do testów. Błędów oprogramowanie nie wyrzuca.

    Proszę o pomoc. Poradę. :P Może ktoś podobne objawy ma u siebie.
    Pozdrawiam
    Piotr

    Komentarz

    • ernestowski
      Ambiente
      • 2012
      • 228

      #3
      Jak miałem kończące się koło dwumasowe to występowały objawy podobne do tych, które opisujesz. Ja je te drgania odczuwałem tak jakby ktoś kopał w fotel od tyłu.

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        ernestowski, a TSI ma koło dwumasowe ?
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • maselek2
          Drive
          • 2011
          • 90

          #5
          Nie ma
          Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

          Komentarz

          • Biszczu
            RS
            • 2011
            • 5567

            #6
            maselek2, to było takie retoryczne pytanie :wink:
            jak nie ma to na bank nie jest to dwumasa
            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

            Komentarz

            • ernestowski
              Ambiente
              • 2012
              • 228

              #7
              Zamieszczone przez Biszczu
              ernestowski, a TSI ma koło dwumasowe ?
              Z tego co pamiętam to silniki VAG 1.8T miały koło dwumasowe. Więc przez analogię sądziłem, że TSI też ma takie koło
              Informacje o KOLO ZAMACHOWE+DOCISK EOS GOLF JETTA PASSAT A3 - 2097821836 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2012-03-04 - cena 600 zł

              Informacje o KOłO DSG VW PASSAT GOLF AUDI A3 SEAT LEON 1.4 TSI - 2065122796 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2012-02-03 - cena 1440 zł

              Z powyższych linków wynika, że w TSI kolo dwumasowe może być

              Komentarz

              • golibroda
                Rider
                • 2009
                • 530

                #8
                Samochód ma dopiero 30 kkm przebiegu i już dość dawno, ale nie pamiętam kiedy zaczęło trząść. Może było to 20 kkm. Trudno to zjawisko na forum opisać. Koło dwu-masowe (jakby było) zdechło by przy tak małym przebiegu ?

                A jakby podczas trzęsawki wcisnąć sprzęgło gdy bieg jest na luzie to ewentualnie koło dwu-masowe odłączyło by się od silnika (ono jest w skrzyni ? czy przy silniku ?)

                Objaw raczej wskazuje na zachwiania w silniku ale to nie są wyraźne "kopnięcia w fotel" tylko drgania całej karoserii ...

                Ktoś kiedyś pisał chyba tutaj na forum o podobnym problemie ale nie mogę znaleźć
                Pozdrawiam
                Piotr

                Komentarz

                • ernestowski
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 228

                  #9
                  Może napiszę inaczej te kopnięcia w fotel to też były drgania całej karoseri, tyle że ja najbardziej odczuwałem je na plecach. To było pojedynczy impuls występujący losowo.
                  Jaką skrzynię biegów masz? Ręczną czy DSG?

                  Komentarz

                  • Hiv
                    Rider
                    • 2011
                    • 311

                    #10
                    Nie wiem czy dobrze to rozszyfrowuję ale chyba mam od czasu do czasu coś podobnego. Ale ja mam w BKD sdumas i do tego mam DSG a i 200k przebiegu, więc powoli spodziewam się, ze to dwumas.
                    Ale w twoim wypadku to bardzo dziwne zachowanie, bo masz właściwe nowe auto!
                    O2 skradziona - szukam nowej

                    Komentarz

                    • golibroda
                      Rider
                      • 2009
                      • 530

                      #11
                      Skrzynia manualna.

                      A drania są nieregularne i ciągłe. Nie są to pojedyncze kopnięcia. To tak jakby to porównać do silnika który ma zaraz zgasnąć i odpala się znowu, tylko,że w stopniu odczuwalnym bardzo delikatnym.
                      Pozdrawiam
                      Piotr

                      Komentarz

                      • Zorr
                        RS
                        • 2011
                        • 2110

                        #12
                        golibroda,
                        U siebie też mam odczucia nieregularności działania silnika stojąc na luzie, ale nie od razu po zatrzymaniu tylko po paru, parunastu sekundach stania. Nie jest to kopanie w fotel ani trzęsienie budą ani widoczne falowanie obrotów, tylko delikatne odczucie dotyczące zmiany sposobu, trybu pracy silnika.

                        W sumie przyczyny mogą być różne, naturalne to mniej więcej np.:
                        - jakieś eko ustawienia silnika na luzie (podtrzymanie temperatury katalizatora?)
                        - zmiana dynamiczna obrotów minimalnych przy różnym zapotrzebowaniu na energię elektryczną. (przy okazji jak klima jest włączona to obroty minimalne są widocznie większe i faktycznie może tak być, że już nie ma tych drgawek)
                        - zamulony silnik, może wystarczy parę szybszych przebiegów po pełnej skali obrotomierza, aby silnik łatwiej pracował przy minimum.
                        - zużycie niektórych elementów, filtry, olej itp itd...
                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                        Komentarz

                        • ernestowski
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 228

                          #13
                          Zamieszczone przez golibroda
                          Skrzynia manualna.
                          Jak skrzynia manualna to chyba nie ma koła dwumasowego.

                          Zamieszczone przez golibroda
                          A drania są nieregularne i ciągłe. Nie są to pojedyncze kopnięcia. To tak jakby to porównać do silnika który ma zaraz zgasnąć i odpala się znowu, tylko,że w stopniu odczuwalnym bardzo delikatnym.
                          Ja co prawda mam diesla, ale dziwne telepania silnika u mnie występują też podczas testowania sprawności zaworu EGR.

                          Najlepiej by było jakbyś porobił logi z pracy silnika na biegu jałowym to z nich by wyszło czy w czasie tych drgań coś się załącza bądź przestawia. I tu bym poprosił pozostałych forumowiczów o podanie tego co można logować tj. które grupy.
                          Ja bym przelogował wtryskiwacze, EGR, przepływomierz, klimatyzację, alternator, bo chyba tylko te elementy mają jakieś znaczenie przy przebiegach szybkozmiennych.

                          Komentarz

                          • maselek2
                            Drive
                            • 2011
                            • 90

                            #14
                            golibroda, witam w klubie po przesiadce z zupełnie innej klasy auta do Octavi TSI też zauważyłem:
                            Zamieszczone przez golibroda
                            To tak jakby to porównać do silnika który ma zaraz zgasnąć i odpala się znowu, tylko,że w stopniu odczuwalnym bardzo delikatnym.
                            Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                            Komentarz

                            • golibroda
                              Rider
                              • 2009
                              • 530

                              #15
                              Zamieszczone przez Zorr
                              golibroda,
                              .... tylko delikatne odczucie dotyczące zmiany sposobu, trybu pracy silnika.

                              - zamulony silnik, może wystarczy parę szybszych przebiegów po pełnej skali obrotomierza, aby silnik łatwiej pracował przy minimum.
                              - zużycie niektórych elementów, filtry, olej itp itd...
                              Można to tak okreslić, choć efekt jest nieprzyjemny,nie występuje zawsze i regularnie (dziś były zatrzymania bez efektu), nie było tego od początku ...

                              Co do zamulonego silnika to moze byc trop ... mój styl jazdy to raczej eko

                              Filtry, oleje, świeżutkie cały komplecik. Mają niecałe 1000 km

                              [ Dodano: Czw 10 Maj, 12 19:54 ]
                              Zamieszczone przez ernestowski
                              Najlepiej by było jakbyś porobił logi z pracy silnika na biegu jałowym to z nich by wyszło czy w czasie tych drgań coś się załącza bądź przestawia. I tu bym poprosił pozostałych forumowiczów o podanie tego co można logować tj. które grupy.
                              Ja bym przelogował wtryskiwacze, EGR, przepływomierz, klimatyzację, alternator, bo chyba tylko te elementy mają jakieś znaczenie przy przebiegach szybkozmiennych.
                              Przyłączam się, mogę zrobic tylko proszę o odpowiedź co i przede wszystklim jak ?

                              [ Dodano: Czw 10 Maj, 12 19:55 ]
                              Zamieszczone przez maselek2
                              golibroda, witam w klubie po przesiadce z zupełnie innej klasy auta do Octavi TSI też zauważyłem:
                              I podjąłeś jakieś działania w kierunku wyeliminowania zjawiska ??

                              A wracając do testów:

                              Jeśli TSI rzeczywiście ma dwumasę i to dwumasa trzęsie samochodem to czy po wciśnięciu sprzęgła powinno ustać ?
                              Od której strony zainstalowana jest dumasa ? Od strony silnika czy skrzyni biegów ?
                              Bo rozumując w ten sposób,że jeśli byłaby od strony skrzyni to rozłączając sprzęgło trzęsawka powinna ustać. Robiłem dziś test z wciskaniem sprzęgła gdy trzęsło i nic się nie zmieniało !!
                              Pozdrawiam
                              Piotr

                              Komentarz

                              • Darekgda
                                Rider
                                • 2010
                                • 611

                                #16
                                Hiv Przerabiam ten sam problem i u mnie są to dwa padające pompo wtryski 3 i 4 , przy czym 3 już wymieniałem na ,,dobry ''

                                Komentarz

                                • ernestowski
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 228

                                  #17
                                  Jeśli TSI rzeczywiście ma dwumasę i to dwumasa trzęsie samochodem to czy po wciśnięciu sprzęgła powinno ustać ?
                                  Od której strony zainstalowana jest dumasa ? Od strony silnika czy skrzyni biegów ?
                                  Bo rozumując w ten sposób,że jeśli byłaby od strony skrzyni to rozłączając sprzęgło trzęsawka powinna ustać. Robiłem dziś test z wciskaniem sprzęgła gdy trzęsło i nic się nie zmieniało !!
                                  Jak już wcześniej pisałem TSI z ręczną skrzynią biegów chyba nie ma dwumasy. Zresztą inni piszący w tym wątku mówili że w TSI nie ma dwumasy, więc pewnie jest w tym ziarnko prawdy.

                                  Koła zamachowe, jedno i dwumasowe, są montowane bezpośrednio na wale silnika, sprzęgło jest montowane na wale skrzyni biegów.
                                  Niestety nie pamiętam czy u mnie te kopnięcia występowały po wciśnięciu sprzęgła, bo chyba tego nie sprawdzałem.

                                  Jak już pisałem wcześniej u mnie silnikiem strasznie telepie podczas testów zaworu EGR. Podczas tych testów silnik najpierw nabiera obrotów, chwilę je utrzymuje a potem traci. Podczas tego tracenia obrotów silnik wpada w duże drgania. Więc jak pisałeś że jeździsz delikatnie to trzęsienie może być problemem EGR.

                                  Pisałeś też o oddziaływaniu na drgania włączania układu klimatyzacji Ja ostatnio dość dużo siedzę w tematyce klimatyzacji i tam podczas robienia logów jest pozycja nazywająca "engine speed increase", z tego wynika, że klimatyzacja ma możliwość podniesienia obrotów silnika, jeśli potrzebuje mocy chłodzenia. Więc po podniesieniu obrotów silnika układ może się znajdować poza przedziałem rezonansowym i drgania nie będą występowały.

                                  Niestety co do robienia logów to nie pomogę bo niewiele się znam, bo jestem dopiero początkującym. Musisz chyba troszkę sam poczytać na ten temat, bo jak widać nikt ze znających się nie zainteresował się tym tematem.

                                  Komentarz

                                  • golibroda
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 530

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ernestowski
                                    Jak już pisałem wcześniej u mnie silnikiem strasznie telepie podczas testów zaworu EGR. Podczas tych testów silnik najpierw nabiera obrotów, chwilę je utrzymuje a potem traci. Podczas tego tracenia obrotów silnik wpada w duże drgania. Więc jak pisałeś że jeździsz delikatnie to trzęsienie może być problemem EGR.
                                    To raczej nie to. Tutaj nie ma wzrostu czy spadku obrotów tylko raczej serie nieregularnych i szybkich "zadławień" silnika.

                                    A z ta klimą to kiedyś jak wyłączyłem przy trzęsawce to trzęsawka ustała (może przypadek). Niestety nie udało i się tego powtórzyć. Klima chyba nie ma wpływu.
                                    Pozdrawiam
                                    Piotr

                                    Komentarz

                                    • wow
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 227

                                      #19
                                      tu masz link do instrukcji vcds , masz po pokazane co ,pokolei trzeba zrobic


                                      [ Dodano: Nie 13 Maj, 12 16:24 ]
                                      zrob pomiary
                                      wow wr............

                                      Komentarz

                                      • golibroda
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 530

                                        #20
                                        Dzięki, znam ten dokument.

                                        Próbowałem wgryzać się w tą instrukcję, ale dla początkującego obsługa programu jest dość skomplikowana. Nie chciałbym nieopatrznie coś zmodyfikować w silniku. Zresztą nawet nie wiem jakie logi wykonać.

                                        Może podpowiesz choć jedną procedurę pomiaru (logowania) krok po kroku. Oprogramowanie 10.6.4
                                        Pozdrawiam
                                        Piotr

                                        Komentarz

                                        • GH0ST
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 36

                                          #21
                                          Re: Trzęsawka silnika na wolnych obrotach

                                          Zamieszczone przez golibroda
                                          Witam

                                          Mam taki objaw:

                                          Na wolnych obrotach zaczyna telepać nieregularnie silnikiem. Raz bardzo delikatnie i niewyczuwalnie raz dość mocno. Wystarczy siedzieć w samochodzie, a silnik sobie chodzi.
                                          Dobrze jest to wyczuwalne także podczas postoju na światłach.Nie jest to falowanie obrotów tylko tak jak by nieregularnie pracował.


                                          Nie jest to uzależnione czy silnik jest zimny (zaraz po zapaleniu) czy gorący po kilkudziesięciu kilometrach. Także temperatura zewnętrzna nie ma znaczenia. Nie udało mi się powtarzalnie powiązać żadnych czynników zewnętrznych z objawem.

                                          Kiedyś miałem wrażenie,że objaw ustępował jak wyłączałem klimatyzację, ale nie jest to powtarzalne i mam wrażenie przypadkowe.

                                          Podczas jazdy nic niepokojącego nie czuć, samochód ładnie jedzie. Nie ma kłopotów z przyśpieszaniem czy dławieniem się silnika.

                                          W sumie to nic takiego ale jak się wie i czuje to odczucie jest drażniące a nawet niepokojące czy nie doprowadzi to do jakiegoś większego uszkodzenia.

                                          Serwis sobie nie poradził z problemem. Oni nie czują albo TTTM. Samochód po gwarancji.

                                          Mogę porobić komputerem jakieś testy statyczne lub dynamiczne tylko za bardzo nie orientuję się gdzie i co zapuścić do testów. Błędów oprogramowanie nie wyrzuca.

                                          Proszę o pomoc. Poradę. :P Może ktoś podobne objawy ma u siebie.
                                          hmm dobry temat zalozyles bo musze przyznac ze mam podobne objawy. Poczytalem troche o tym i czesc osob pisalo ze tttm, a druga czesc wskazywala na pompowtryskiwacze.
                                          Mysle ze warto dodac stp do czyszczenia pompowtryskiwaczy 1 na 20kkm. Kosztuje ok 20-25zl a napewno nie zaszkodzi

                                          Komentarz

                                          • Psycho Dad
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 629

                                            #22
                                            1.2 TSI nie ma koła dwumasowego
                                            1.4 TSI nie ma koła dwumasowego
                                            1.8 TSI ma koło dwumasowe
                                            2.0 TSI ma koło dwumasowe
                                            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                            Komentarz

                                            • golibroda
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 530

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Psycho Dad
                                              1.2 TSI nie ma koła dwumasowego
                                              1.4 TSI nie ma koła dwumasowego
                                              1.8 TSI ma koło dwumasowe
                                              2.0 TSI ma koło dwumasowe
                                              To dla mnie dobra wiadomość, bo sam się zastanawiałem czy to nie dwumasa !

                                              Nadal aktualna prośba jak zrobić dynamicznie logi aby zdiagnozować efekt czkawki.
                                              Pozdrawiam
                                              Piotr

                                              Komentarz

                                              • szlos
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 14

                                                #24
                                                Cześć. To co opisujesz wygląda na "wypadające" zapłony. Wymieniałeś ostatnio świece zapłonowe? Ja mam identyczny objaw i zacznę właśnie od świec. Przy okazji można zmierzyć rezystancję przewodów zapłonowych.

                                                Komentarz

                                                • Zorr
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2110

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Psycho Dad
                                                  1.2 TSI nie ma koła dwumasowego
                                                  1.4 TSI nie ma koła dwumasowego
                                                  1.8 TSI ma koło dwumasowe
                                                  2.0 TSI ma koło dwumasowe
                                                  zgadza się, jak widać istnienie dwumasy zależy od momentu jakim dysponuje silnik


                                                  a ktoś wie czy dwumasa "ciężko" pracuje przy hamowaniu silnikiem, czy też ona tłumi drgania tylko w 1 kierunku?
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...